Správné oindexování webových stránekje jednou z podmínek jejich optimalizace v rámci SEO problematiky. Indexace se pochopitelně týká i všech podstránek.
Duplicitní texty, obrázky a obsah webuvedou k problémům z hlediska posuzování kvality web stránek vyhledávači a pochopitelně i samotnými zákazníky. Texty by měly vykazovat vlastnosti nezávislého pohledu na celou problematiku, přitom by měly dokázat zákazníka zaujmout, nabídnout mu prostor k samostatnému uvažování, k posouzení relevance a k výběru vhodné varianty, což je u většiny zboží klíčové.
Poradenství a odborná pomoc, možnost diskuse a nezávislých zákaznických referencí. Zde nutno podotknout, že uměle vytvořené popisky referencí fiktivních neexistujících osob působí strnule a velice podezřele, lidé spíše ocení objektivní hodnocení, které nikdy není jen černé, nebo bílé.
Prolinkování v rámci webumezi jednotlivými podstránkami ocení vyhledávače i zákazníci. Propojení stránek interními odkazy je pro fungování uživatelsky přívětivých e-shopů klíčové.
Black hat techniky SEOdokáže dnes odhalit každý vyhledávač, rozhodně se jim vyhněte a každý SEO specialista to ví. Jsou to např. skryté odkazy, linkfarm, scraper site, web stránka doorway, cloaking, automatické generování textů, a další.
Různorodý obsah na jedné web stránceje častým nešvarem některých firemních prezentací. Nevědomky tím často tito lidé ztrácí až polovinu potenciální klientely.
Úvodní stránkaby měla mít k dispozici poutavý obsah s aplikovanými interními odkazy a především musí být přehledná. Setkáváme se často s weby buď takovými, kde je v úvodníku nahuštěno doslova celé spektrum obchodu, nebo naopak jde jen o poutavou nic neříkající zdlouhavou animaci, fotku prostředí či výrobku bez popisku, kde se zákazníci pouze mohou domnívat, co je vlastně cílem tohoto webu.
Sitemap soubor XMLje pomocníkem pro každý internetový obchod, a to z důvodu optimální indexace. Napomáhá robotům vyhledávačů projít i stránky, jež by byly jinak stěží dosažitelné.